Delite to stran z drugimi!Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Lucidne sanje – Kako kontrolirat svoje sanje

Če bi lahko kontrolirali svoje sanje, kaj bi v sanjah počeli? Bi vam zrastla krila? Bi se pogovarjali z bogom? Potovali v antični Rim? Filozofirali z Aristotelom?

lucinde sanje

Namesto, da bi imeli tako čudovite sanje, sanjamo kako se znajdemo goli na odru. Kako bežimo, a  tečemo na mestu.

Vendar obstaja način, ki nam omogoča kontrolo nad svojimi sanjami in temu pravimo lucidne sanje.

Ko sanjamo, se po navadi ne zavedamo, da sanjamo. Dogodki v sanjah se zdijo resnični, ne glade kako nenavadni so. Ko se zbudimo, si ne moremo niti predstavljati, kako so takšne ideje sploh prišle v našo glavo. Kaj pravzaprav pomenijo?

V lucidnih sanjah, se zavedamo, da sanjamo. V sanjah, je trenutek streznitve, ko se zavedaš, da dejansko nimaš kril, da se ne pogovarjaš z Aristotelom, ker je mrtev.

Lucidne sanje so kontroverzne, ker se slišijo kot nekakšna novodobna muha, tako kot astrologija ali  svetlobna terapije etc. Stvari v katere veliko ljudi ne verjame.  Vendar pa za lucidnimi sanjami stoji znanost.

Ena od raziskav o lucidnih sanjah je opazovala  EEG možganske valove udeležencev raziskave, medtem ko so spali. Udeleženci so bili sposobni lucidno sanjati. Da lucidno sanjajo  so sporočili preko premikov oči.  EEG je potrdil, da so bili v REM fazi spanja, medtem ko so sporočili, da lucidno sanjajo.  Dejstvo, da ljudje lahko lucidno sanjajo ni sporno. Vprašanje je, če ljudje lahko kontrolirajo svoje sanje. Nekateri znanstveniki to entuziastično potrjujejo, medtem ko drugi, to zavračajo kot nesmisel. 

V tem članku bom skušal pokazati, kaj so to lucidne sanje in kako lahko lucidno sanjate tudi vi.

Ozadje lucidnih sanj

Sanje so bile bistvenega pomena že v starodavnih kulturah. Indijanci so na sanje gledali kot na portal v duhovni svet, pot do prerokb in življenjskih skrivnosti. Aborigini obravnavajo sanje kot zgodbe iz začetka sveta. Lucidne sanje prav tako niso nekaj novega. Aristotel je bil morda prvi, ki je pisal o lucidnih sanjah, vendar za to še ni imel besednega  termina.  Nekateri tibetanski budisti so prakticirali nekaj podobnega, kot so lucidne sanje – Joga spanja in sanj.

Namen joge spanje je, poglobitev zavesti, ki pripelje do nenehnega zavedanja. Velik del budizma je, prepoznati svet takšnega kot je, prostega iluzije. Človek v lucidnih sanjah prepoznava sanski svet, takšnega kot je – sanjski. Ko sanjate potujete po vijugasti cesti svojega uma, odkrivate kako razmišljate in premagujete ovire, ki jih vaš up postavlja na poti doseganja jasnosti. Mistiki imajo svoje ime za to spremenjeno stanje zavesti: nedualna zavest.

Nizozemski psihiater Frederik van Eeden je skoval izraz Lucidne sanje leta 1913.  Trdil je, da obstaja devet tipov sanj, med katerimi so navadne, simbolične in žive sanje. Nekaj svojih lucidnih sanj, si je tudi zapisal, kakšne misli je imel med sanjami in kakšne, ko se je zbudil. Rekel je, da mnogo teh lucidni sanj vključuje letanje.

Torej kako lucidno sanjamo? Če se lucidne sanje dogajajo med spanjem, kako lahko vemo, da sanjamo? Tu je nekaj teorij o lucidnih sanjah.

Kakšne so lucidne sanje?

kako sanjati lucidne sanjeKakšne so lucidne sanje? Pomislite na normalne sanje, na bizarne zaplete in na zgodbo brez zgradbe. Zaradi pomanjkanja logike in zgradbe, je tudi svoje  sanje, tako težko opisati drugim.

Postavite se nazaj v sanje in sedaj pomislite na vse detajle. Letite skozi zrak, vendar lahko opazujete obleke in tla pod sabo. Čutite veter v svojih laseh, vohate čist zrak. In v svojih sanjah mislite » sanjam da letim«. Lucidne spanje se pojavijo med REM fazo spanja, ki ji pravimo tudi peta stopnja spanja. Telo je v tem stanju dobesedno paralizirano. Edino kontrolo, ki naj bi jo imeli v tem stanju, je nad očmi.

Dr. Matthew Walker direktor laboratoriju spanja v Berkeleyu pravi: »Ni nam povsem jasno, kaj se dogaja v možganih med lucidnimi sanjami. Frontalni (čelni) reženj, ki nadzira logiko, ja morda odgovoren za lucidne sanje. Med REM spanjem, naj bi ta del možganov “zaspal”, vendar je možno, da se “zbudi”, tako da sanje in logika delujete istočasno, kar omogoča osebi, ki sanja, da prepozna sanje za to kar so , sanje.

Lepota lucidnih sanj se skriva v nadzoru. V svojih sanjah, se lahko zavestno odločite, da boste obiskali specifični kraj, npr. piramide v Egiptu. In v sanjah  bi ubogali svoj zavestni um. Možnost kontroliranja sanj, je nekatere raziskovalce vodila, da so poskušali lucidne sanje uporabiti za nadzor nočnih mor. Ena od teh študij, je tudi pokazal učinkovitost vadbe lucidnih sanj, pri odpravljanju nočnih mor. Praktične aplikacije nadzora sanj, so dobesedno neomejene. Ljudje, ki trpijo za post travmatičnim stresom in otroci, ki imajo nočne more, bi s to metodo lahko rešili svoje spanje in končno mirno spali.

Znanstvena skupnost je razdeljena, ko govorijo o nadzoru sanj. Nekateri znanstveniki v to verjamejo in nekateri ne. Dejstvo je, da tako malo vemo o našem umu, da je težko govoriti o konkretnih zaključkih.

Kako lahko lucidno sanjate tudi vi
  • Tekom dnema se večkrat vprašajte, »Ali sanjam?« in kadarkoli  se spomnite, naredite nekakšno preverjanje  resničnosti. Torej tekom dneva, se zavedajte tega, da ste budni in to preverite (uščipnite se). S prakso, če boste to velikokrat ponovili tekom dneva, se boste takšno preverjane naučili izvajati  tudi v sanjah.
  • Preden boste pripravljeni na lucidne sanje, se morate naučiti, kako se sanj spomniti. Za to vam predlagam, da si vzamete beležnico, ki bo namenjena le zapisovanju vaših sanj. Imejte jo ob sebi, npr. pod blazino ali na nočni omarici. Zadajte si nalogo pred spanjem, da se bost sanj spomnili.

Ko se zjutraj zbudite, porabite nekaj mitu in samo ležite  v postelji. Pustite, da pridejo slike  in spomini iz sanj na površje. Napišite karkoli se spomnite, ni važno, če je to popoln nesmisel. Tekom dneva vam bodo te namigi lahko pomagali, da se boste spomnili vseh sanj. To vam bo tudi pomagalo prepoznati tipične elemente  v sanjah kot so: ljudje iz preteklosti, letenje, eksotični kraji etc. S tem boste prepoznali tipično sestavo vaših sanj in kmalu boste lahko prepoznali te znake tudi v sanjah.

  • Ugotovite najboljši čas za lucidne sanje. Ko dobro razumete svoje spalne navade, lahko prilagodite svoj vzorec spanja, da bo izzval lucidne sanje. Raziskave kažejo , da je kratek spanec nekaj ur po tem ko se zbudite, najprimernejši i čas, za lucidne sanje. Lucidne sanje so tesno povezne z REM fazo spanja. REM faza, je najmočnejša tik preden se zbudimo, zato so lucidne sanje zelo pogoste zjutraj.
  • Pokusite začeti lucidne sanje iz budnosti. To pomeni, da prenesete sovje zavedanje direktno v REM fazo spanja. To tehniko je najlažje izvesti, ko grete spat popoldan, ali kadar ste spali samo 3-7 ur. Poskušajte meditirati v umerjeno osredotočeno stanje. Poskusite lahko s štetjem vdihov in izdihov, lahko si predstavljate, da se po strupnicah spuščate v sanje, obstaja veliko metod, kako se počasi spustiti budni v sanje. Zelo učinkovita metoda za doseganje lucidnih sanj so bineuralni biti (brain wave entrainment).
  • Na dlan roke si nabrišite črko B (B kot budnost). Vsakič ko opazite črko B se vprašajte, če ste budni ali spite. S časoma boste morda videli črko B v sanjah in vstopili v lucidne sanje.
  • Naučite se preverjati resničnost. Preverite resničnost vedno, ko se zgodi kaj nenavadnega, nekaj kar vas frustrira ali nekaj povem navadnega in ta navada, se bo preselila v vaše sanje. V sanjah vam bo to omogočilo, da vstopite v lucidne sanje. Zato, da se naučite preverjati resničnost v sanjah, mora preverjanje resničnosti postati dnevna navada (rutina). En način kako preverjati resničnost je, da iščete »znake sanj« (elemente, ki se pogosto pojavijo v sanjah (našli jih boste v svoji beležki za sanje), oz. Stvari, ki ne obstajajo v resničnosti. Ko to postane navada, boste te znake začeli iskati tudi v sanjah in tako boste spoznali, da se nahajate v sanjah.

Kakšno preverjanje realnosti lahko uporabite:

  • Poglejte tekst, nato poglejte stran in še enkrat poglejte tekst, če se je kaj spremenilo.
  • Prižgite luč.
  • Poglejte v ogledalo (v sanjah, je slika v ogledalu pogosto motna ali pa je sploh ni).
  • Primite se za nos in poskušajte dihati.
  • Skočite v zrak (v sanjah lahko pogosto letite).
  • Primite se za kožo (v sanjah, je koža pogosto bolj elastična).
  • Naslonite se na zid (v sanjah, boste pogost padli skozi zid).
Prednosti lucidnih sanj

Lucidne sanje vam dajejo možnost, da kontrolirate svoje sanje in jih usmerjate v želeno smer.  V lucidnih sanjah, se lažje spopadete s strahovi, kar lahko pripomore pri premagovanju strahov in anksioznosti. Uporaba lucidnih sanj, je omajana samo z vašo domišljijo. Ker je aktivnost možganov v lucidnih sanjah enaka kot kadar ste budni, lahko v sanjah vadite in trenirate, se učite novih stvari, saj so  vaši nevrološki vzorci, podvrženi spremembam, tako se lahko v sanjah naučite resnično nekaj novega.

Vsaj polovica odraslih je imela vsaj ene lucidne sanje. Veliko ljudi poroča, da so imeli lucidne sanje, ne da bi jih poizkušali imeti. Pogosto je letenje povezano z lucidnimi sanjami. S prakso lucidne sanje lahko dosežete tudi vi. Večina ljudi, se je s prakso in treningom sposobna prebudite v sanje.

 Ste tudi sami že imeli kdaj lucidne sanje? Delite svoje izkušnje spodaj.

Delite to stran z drugimi!Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone
1 Comment
  1. Živjo.
    Zanima me, če mi bo uspelo lucidno sanjati, ali bodo potem vse sanje lucidne? Ali bom to lahko kontrolirala, če na primer ne bom želela lucidnih sanj?

    Suzy_ka

Imate dodatno vprašanje glede člankov, urnika vadbe, vsebine ali pa želite le deliti svoje mnenje ali osebne izkušnje? Pustite na strani vaše sporočilo! (Da bo stran bolj interaktivna, je komentiranje zaželeno!)

Have your say!

Trgovina - Izdelki za zdravje Magnetni izdelki iz turmalinabakrena zapestnicaBrainwave avdio-terapijaturmalin nogavicemandala obesek in verizicanapihliva zračna opornicaakupresurni prstan iz napestnicagignong masažna metlicabakrene nogavice baner

Sledite nam tudi na Facebooku