Delite to stran z drugimi!Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Bolečine v kolenu

8 odličnih akupresurnih točk, ki lajšajo Bolečine v kolenu

 

Bolečine v kolenu so zelo pogost problem sodobnega človeka. Težave po navadi niso odvisne samo od starosti. Kitajska medicina pravi, da so težave s koleni verjetno posledica tega, da nog ne uporabljamo več tako pogosto kot včasih. Tudi tla, na katerih hodimo, so vedno ravna, kar kolenom škodi.

Akupresura zelo uspešno zdravi in lajša te težave s koleni, tako da blaži bolečine, zmanjšuje vnetja, odstranjuje obloge kalcija itd. Bolečine v kolenih lahko zelo zmanjšajo kvaliteto življenja, saj preprečujejo tudi preproste vsakodnevne aktivnosti. Če bolečine ignorirate, bodo sčasoma nastopile tudi druge zdravstvene težave (težave s kolki, hrbtenico…). Kolenski sklep je največji sklep v telesu in tudi najbolj občutljiv sklep za obrabo in poškodbe. Kitajci verjamejo, da težave (bolečine) vedno nastanejo tam, kjer je pretok Qi-ja (življenjske energije) in Krvi oviran. Akupresura je lahko odlična terapija, saj deluje tako, da lajša simptome in tudi zdravi težave. Z akupresuro povečate pretok Krvi in Qi-ja v kolenu.

 

Vzroki za bolečine v kolenu

 Poškodbe

Bolečine v kolenskem sklepu v predelu pogačice ali pod njo so po navadi posledica poškodbe ali prevelikih obremenitev in šibkosti stegenske mišice, kar povzroča neravnovesje sil ob pogačici. Za to obliko kolenskih bolečin najpogosteje trpijo mladi, še posebej športniki, ki se ukvarjajo s tekom, kolesarjenjem, igranjem nogometa, smučanjem, košarko ipd.

Bolečine v kolenu se lahko pojavijo tudi pri manjših poškodbah kit in vezi, kot je zvin oz. nategnjena mišica. Če je prisotna zelo huda bolečina in nestabilnost v kolenskem sklepu, je to večinoma znak pretrganih kolenskih vezi ali poškodbe sklepnega hrustanca (meniskusa). Bolečino prav tako lahko povzročijo predhodne poškodbe kolena, ploska stopala ali prekomerna telesna teža.

 

Artroza

Vzrok bolečine v kolenu pri starejših je največkrat obrabna sprememba, imenovana artroza. Začne se lahko že v srednji življenjski dobi in navadno napreduje zelo počasi, skoraj neopazno, in postane vidna v starejši življenjski dobi. Za artrozo je značilna okvara sklepnega hrustanca, ki izgubi svojo gladkost oz. se stanjša, sklepna tekočina v kolenu pa izgubi svoje visokoelastične lastnosti.

Obrabne spremembe, ki so posledica poškodb, se lahko pojavijo kadar koli po zlomu v predelu kolena, poškodbi vezi in meniskusov.

 

Revmatoidni Artritis

Obrabne spremembe moramo ločiti od revmatoidnega artritisa, ki je avtoimuna bolezen, pri kateri se sklepi izrazito degenerirajo. Revmatoidni artritis se lahko pojavi v kateri koli življenjski dobi, v nasprotju z artrozo, ki se navadno pojavlja pozneje v življenju. Pri revmatoidnem artritisu so v krvi vidni vnetni procesi, česar pri običajni artrozi ne vidimo.

 

Akupresura

Če je bolečina v kolenu posledica zvina, nategnjene mišice, artritisa ali artroze (obrabe), lahko akupresura pomaga odpraviti bolečino, zatekanje in poveča lokalno cirkulacijo krvi. Da odpravite bolečino v kolenu in da preprečite morebitne poškodbe zdravih kolen, izvajajte akupresurno terapijo opisano v nadaljevanju trikrat na dan po deset minut nekaj tednov. Najprej položite toplo oblogo (vročo brisačo) na koleno ali pa uporabite grelno blazino, dokler toplota ne prodre globoko v koleno. Ko je koleno segreto, izvajajte akupresurno terapijo opisano spodaj. V času terapije poskušajte razbremeniti kolena, tako da se izogibate stopnic, hoje v hrib, športu itd., da omogočite kolenom počitek za regeneracijo.

Akupresurne točke za koleno


Poveljujoče središče (B 40– Mehur)Komandni center (B 40 – Mehur)

Lokacija: V centru, na zadnji strani kolena v gubi kolenskega sklepa.

Pozitivni učinki: Lajša bolečine v kolenu, okorelost, artritis, bolečine v hrbtu in išias.

 

 

Ukrivljen izvir (Lv 8 -Jetra)Ukrivljen izvir (Lv 8 -Jetra)

Lokacija: na notranji strani kolena, kjer se guba konča, ko je koleno ukrivljeno.

Pozitivni učinki: Lajša bolečine v kolenu in otekanje kolena.

 


Hranilna Dolina (K 10 - Ledvice)Hranilna Dolina (K 10 – Ledvice)

Lokacija: Na notranjem robu gube kolena, v vdrtini med dvema kitama.

Pozitivni učinki: Lajša bolečine v kolenu, težave s splovili in bolečine v trebuhu.

 

 

Sp 9 Senčna stran gore (Sp 9 - Vranica)Senčna stran gore (Sp 9 – Vranica)

Lokacija: Na notranji strani noge tik pod izboklino, ki je navzdol iz notranjosti

kolena in pod glavo golenice.

Pozitivni učinki: Lajša težave s koleni, otekanje, napetost v nogah, krčne žile, edem, zastajanje vode in krče.

 

 Sončna stran gore (GB 34 - Žolčnik)Sončna stran gore (GB 34 – Žolčnik)

Lokacija: Na zunanji strani golen, pod in pred glavo golenice.

Pozitivni učinki: Odpravlja bolečine v kolenih, mišično napetost in nategnjene mišice.

 

 

Poveljujoča dejavnost (B 39 - Žolčnik)Poveljujoča dejavnost (B 39 – Žolčnik)

Lokacija: na zunanji strani kolena, kjer se konča guba, ko je koleno upognjeno.

Pozitivni učinki: Lajša bolečine v kolenu in togost.

 

 

Nos meč (St 35 - Želodec)Nos meč (St 35 – Želodec)

Lokacija: Tik pod pogačico na zunanji vdrtini.

Pozitivni učinki: Lajša bolečine v kolenu, togost kolen, revmatizem v nogah in edem.

 

 

Točka treh milj (St 36 - Želodec)Točka treh milj (St 36 – Želodec)

Lokacija: Štiri prste širine pod pogačico proti zunanji strani golen.

Pozitivni učinki: Krepi celo telo, tonus mišic in lajša bolečine v kolenu.

 

 

Akupresurna terapija za kolena

Udobno se usedite na preprogo ali blazino, tako da je vaš hrbet naslonjen na zid za podporo. Iztegnite noge pred sabo. Globoko dihajte medtem ko stimulirate naslednje akupresurne točke.

 

1. Korak

Uporabite teniško žogico za stimulacijo B 40 (Komandni center): Postavite teniško žogico pod gubo kolena, ki ga zdravite. Če položite teniško žogico na debelo blazino ji boste preprečili gibanje. Teniška žogica naj bo pod koleni za vse naslednje korake.

Komandni center (B 40 - Mehur) Lokacija: V centru, na zadnji strani kolena v gubi kolenskega sklepa. Komandni center (B 40 - Mehur) Lokacija: V centru, na zadnji strani kolena v gubi kolenskega sklepa.

 

2. Korak

Masirate akupresurne tečke Lv 8 (Ukrivljen izvir) , Sp 9 (Senčna stran gore), K 10 (Hranilna Dolina), B 53 (Poveljujoča dejavnost) in GB 34 (Sončna stran gore): Položite dlani na obe strani kolen, da pokrijete te akupresurne točke. Temeljito zmasirajte obe strani, dokler ne ustvarite toplote.

Lv 8. Sp 9, K 10, B 53, GB 34 Lv 8. Sp 9, K 10, B 53, GB 34 a

3. Korak

Pritisnite okoli pogačice in na točko St 35 (Nos meč): Uporabite palce in kazalce obeh rok in pritisnite okoli pogačice. Pritisk naj bo usmerjen pod pogačico. To stimulira akupresurno točko St 35, kot tudi druge posebne kolenske točke. Nagnite se naprej in pritisnite za deset sekund. Nato sprostite pritisk in rotirajte prste za pol palca širine in ponovno pritisnite pod pogačico. Ponavljajte to vajo dve minuti.

Nos meč (St 35 - Želodec) Lokacija: Tik pod pogačico na zunanji vdrtini. Nos meč (St 35 - Želodec) Lokacija: Tik pod pogačico na zunanji vdrtini.

 

4. Korak

Če imate bolečine, ko poskušate zasukati svojo pogačico, preskočite ta korak in nadaljujte z naslednjo vajo.

Zavrtite pogačico: primite vašo pogačico v svoje dlani, nato pa počasi zavrtite v eno smer desetkrat in nato še v nasprotno smer desetkrat. Med vajo izvajajte globoko trebušno dihanje.

Nos meč (St 35 - Želodec) Lokacija: Tik pod pogačico na zunanji vdrtini. Nos meč (St 35 - Želodec) Lokacija: Tik pod pogačico na zunanji vdrtini.

5. Korak

Temeljito zmasirajte St 36 (Točka treh milj): Položite nasprotno peto na točko St 36, približno tri palce širine pod pogačico na zunanjo stran noge. Temeljito zmasirajte to točko s svojo peto, dokler ne začutite prijetne toplote.

St 36 St 36 a

 

6. Korak

Razteg noge in kolena: Počasi se nagnite naprej, upognite prste na nogah proti sebi in pete stran od sebe, medtem ko počasi štejete do pet. Ponovite ta razteg še dvakrat.

masaza kolen

7. Korak

Ponovite drugi korak.

 

8. Korak

Zamenjajte nogi: Ponovite korake od ena do sedem še na drugi nogi. Porabite dvakrat več časa na kolenu, ki vam povzroča težave.

 

Viri:

Michael Reed (1990): Acupressure’s Potent Points: A Guide to Self-Care for Common Ailments

Jack Forem (1999): Healing with Pressure Point Therapy: Simple, Effective Techniques for Massaging Away More Than 100 Common Ailments

Slike: Program – Anatomy for Acupuncture

Marko Preston

Delite to stran z drugimi!Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone
0 Comments

Imate dodatno vprašanje glede člankov, urnika vadbe, vsebine ali pa želite le deliti svoje mnenje ali osebne izkušnje? Pustite na strani vaše sporočilo! (Da bo stran bolj interaktivna, je komentiranje zaželeno!)

Have your say!

Trgovina - Izdelki za zdravje Magnetni izdelki iz turmalinabakrena zapestnicaBrainwave avdio-terapijaturmalin nogavicemandala obesek in verizicanapihliva zračna opornicaakupresurni prstan iz napestnicagignong masažna metlicabakrene nogavice baner

Sledite nam tudi na Facebooku