Delite to stran z drugimi!Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Navodila za pravilno držo tesla – sproščenost in zavedanje  

Naučite se pravilne drže telesa s pomočjo zavedanja in sproščanja. Kratki napotki do pravilne drže telesa in boljšega zdravja s QiGong vadbo.

Navodila za pravilno držo tesla – sproščenost in zavedanje

Obstajata dva predpogoja preden lahko začnemo delati  QiGong: drža telesa in dihanje!

Za nekatere vrste  QiGonga (Zhan Zhuang, kot najboljši primer), je vse kar potrebujete vedeti, kako pravilno stati. Kar se tiče pravilne drže, si zapomnite eno pomembno stvar: SPROSTITE SE. Za to boste morali biti oblečeni v ohlapna (ne viseča) in lahka oblačila iz naravnih materialov. V  QiGongu morate poiskati najbolj sproščen položaj za celotno telo. Ne pozabite na majhne dele, kot so obraz, lasišče, vrat, roke in noge itd. Sprostiti morate popolnoma vse. Razlog za to je preprost: samo sproščeno telo preklopi v samozdravljenje in regenerativno stanje. Napeto telo tega ne more storiti. To je enostavni mehanizem naših teles. Spomnite se dni, ko ste se počutili slabo, nato pa ste imeli dober spanec in počutili ste se prerojeni. Ali ni spanje popolna sprostitev, v kateri se regenerirate vsak sleherni dan v življenju? Kaj se zgodi, če ste povsem napeti in ne spite nekaj dni zapored? Postanete razvalina, duševno kot tudi mentalno.

Za zdravljenje je potrebna sprostitev; če hočete izvajati zdravilne vaje se morate sprostiti.  QiGong drža je preprosto to – sprostitev. Je najbolj sproščen način, kako lahko stojite. Ko se enkrat naučite kako pravilno stati, lahko to počnete neprenehoma, ne da bi se ob tem utrudili. Pravilna QiGong drža vas ne bo utrudila, temveč napolnila z novo energijo.

Na žalost tekom življenja poberemo veliko slabih navad in slaba drža je samo ena od njih. V teh časih so ljudje večinoma napeti in sključeni. Če ste skozi leta sedeli, stali in hodili v slabi drži, se je vaš um na to tako navadil, da je to postala navada, kar pomeni, da je otopelo tudi vaše zaznavanje telesa. Potrebno bo prebuditi vaše telo, da boste zaznali, kako škodljiva je ta drža pravzaprav bila. Morda niti ne veste, da so bili nekateri deli telesa že več let napeti.

Sprostitev se začne z zavedanjem

Poskusite naslednjo vajo za začetek. S pozornostjo izolirajte določen del telesa in ga rahlo skrčite in nato sprostite. Vam je uspelo? Poskusite enako tudi z drugimi deli telesa. Poskusite premakniti vsak prst posebej. Poskusite premakniti vsak prst na nogi. Igrajte se z vašimi obraznimi mišicami. Koliko je takih, ki jih ne morete premakniti samostojno, kot da bi spale ali bile ugasnjene? Če se ne ukvarjate z Jogo,  QiGong-om, borilnimi veščinami, s plesom ali pa če niste neke vrste atlet, potem je veliko možnosti, da obstajajo deli na telesu, o katerih nimate nobene zaznave in jih zato ne morete kontrolirati. Potrebovali boste čas, da boste pridobili to zaznavo, zato bodite potrpežljivi. To tehniko krepitve pozornosti lahko izvajate kjerkoli, kadarkoli, stoje, sede ali leže.

Poglejmo si sedaj dejansko držo v samem  QiGong-u. Uporabite zaznavo, da najdete popolni položaj za vsak del vašega telesa. Bolj kot ste sproščeni, manj napetost kot vaša zaznava zazna – bližje pravilni drži ste.

 

pravilna drža hrbteniceHrbtenica:  Hrbet mora biti poravnan! Vedno. Razen, če vaja tega ne zahteva drugače. Vaša hrbtenica mora biti vedno vzravnana. Vaši možgani kontrolirajo telo skozi kompleksen sitem živcev. Če ti živci ne delujejo tako kot bi morali, potem tudi vaše telo ne more pravilno delovati – če ne dobijo dovolj hranil, se ne morejo sprostiti. Sčasoma nastanejo blokade, nato poškodbe in bolezni. Živci so strukturirani zelo podobno kot vaše žile ali pa drevo. Obstajajo glavne veje v centru in nato se razvejajo v manjše in nato te še v manjše in tako dalje. Glavni živci – avtocesta telesa – potekajo skozi hrbtenico od možganov navzdol. Če je vaša hrbtenica kriva in katerikoli od vretenc ali diskov pritiska na živce, bodo trpeli ti predeli telesa in na koncu celotno telo. Ne morete biti zdravi brez zdrave hrbtenice. Ne pozabite, da vaša hrbtenica ni samo v vašem trupu ampak tudi v vašem vratu in če imate navado, da pogosto povešate glavo, nenehno izvajate pritisk na hrbtenico. To bo privedlo do blokad v vašem vratu in vas bo dobesedno naredilo bolj neumne – ker vaši možgani ne bodo dobili dovolj energije in hranil. Na podoben način, če imate navado, da zvijate hrbtenico medtem ko sedite, predvsem v ledvenem predelu, boste zelo verjetno s časom razvili poškodbe, ki so dandanes tako zelo pogoste. To lahko vpliva na ves spodnji del telesa.

Ko boste vadili več in več, boste opazili, da je vzravnana hrbtenica res najbolj sproščena oblika drže. Seveda, ko govorimo vzravnana, ne pomeni povsem ravna. To bi bilo nemogoče saj ima hrbtenica 4 naravne loke.

 

meditacija stojeca, kako pravilno statiNoge: Ko razumete koncept sproščene, poravnane hrbtenice, se lahko premaknemo na noge. Najbolj sproščen in uravnotežen način, kako lahko stojite je: noge vzporedno v širini ramen ali malo širše. Če poskušate dati ožje ali širše od tega, bo to privedlo do preveč pritiska na noge in če res stojite preširoko, bo to pritiskalo tudi na spodnji del hrbta. Razporedite težo na obe stopali in čez celotno stopalo – ne poskušajte imeti težišče na peti ali prstih. Stopali morata biti vzporedni in gledati naprej.

 

Kolena: Če bi kolena zaklenili in vzravnali noge, bi celotne noge zategnili. Zato so v  QiGong-u kolena vedno rahlo pokrčena. Nikoli ne zaklenite kolen ali katerikoli drug sklep. Odprti sklepi omogočajo prost pretok energije.

 

Ramena in komolci: Naš moderni način življenja je takšen, da v telesu naberemo veliko stresa. Ko se nabere preveč stresa v telesu, imamo tendenco plitkega dihanja, kjer so ramena nenehno rahlo dvignjena in zategnjena. Ko izvajate  QiGong poskrbite, da spustite ramena. To jih bo povsem sprostilo, razen če jih poskušate spustiti na silo. Tiščanje rok in komolcev ob trupu je pogosta napaka. Ohranite okrogle krivine v komolcih, ne da bi jih pokrčili preveč, da bi bili že pravokotni.

 

 

 

roke v qigonguRoke:  QiGong in Joga praktikanti se zavedajo pomembnosti dlani. Če bi vzravnali vse prste, bi avtomatsko zaklenili pretok energije. Enako se zgodi, če bi naredili tesno pest. Vaši zapestji morata ostati ravni, vendar mehki, vaši prsti pa morajo biti rahlo ukrivljeni z nekaj prostora med njimi. To odpre meridiane v rokah.

 

Prsa in trebuh: V vojski vojake naučijo, da morajo prsi potisniti na ven in stisniti trebuh na noter. V  QiGong-u počnemo ravno nasprotno. Če potisnemo naše prsi na ven, si s tem onemogočimo, da lahko polno vdihnemo. To tudi izvaja pritisk na naravni lok hrbtenice, zato ta oblika drže ni zdrava. Pustite, da se prsi rahlo usločijo in sledijo naravnemu loku hrbtenice. To vam bo dalo največ sprostitve in zmožnost polnega vdiha. Pustite, da se trebuh razširi, ne da bi ga zavestno potiskali na ven. To je prav tako v skladu z naravnim lokom hrbtenice. To vam bo omogočilo, da izvajate naravno trebušno dihanje, ki izvira iz področja popka. To je globoka oblika dihanja, ki vas ohranja sproščene.

 

Medenica: Če je vaša medenica preveč nazaj boste ledveni del loka hrbta preveč ukrivili in s tem boste škodovali svojemu zdravju. Vaše telo bo prav tako izven ravnotežja. Če na drugi strani potisnete medenico preveč naprej, se boste začeli nagibati nazaj. Ključ tu je, da najdete popoln položaj medenice. Ko boste našli ravnotežje, bo to blagodejno in zdravilno vplivalo na vašo hrbtenico.

 

Vrat in glava: Vaša glava ima precejšnjo težo in ves dan jo prenašate. Če položaj vašega vratu ni pravilen, bo teža glave postopno poškodovala vrat. Kronična poškodba vratu je lahko zelo boleča stvar, prav tako pa lahko ovira normalno delovanje možganov. Zelo pomembno je, da najdete primeren položaj glave in vratu. Ta položaj lahko najdete s  QiGong vadbo. Ko osredotočite svojo pozornost na vrat in s tem dvignete zaznavanje tega predela telesa, boste opazili, da če je vaša glava preveč nagnjena naprej, se takoj nabere preveč pritiska v zadnjem delu vratu. Če dvignete vašo brado preveč navzgor boste opazili, kako sprednji del vratu postane zategnjen. Pravilen in najbolj sproščen položaj glave in vratu je, ko je brada rahlo spuščena, oči pa gledajo rahlo pod horizont.

 

smeh sproti telo in čustvaObraz: Obraz je najbolj ekspresivni del telesa in če ste pogosto pod stresom ali pa nesrečni, bo vaš obraz nosil grimaso. Če ste taki dan za dnem, bo vaš obraz kronično postal takšen, napet in veliko manj mladosten. Ko izvajate  QiGong, sprostite svoj obraz. Najlažji način, da to storite je, da se nasmehnete. Poskusite, nasmehnite se in videli boste, kako se vaš obraz naravno sprosti.

To so osnove  QiGong drže. Zapomnite si, zaznavanje vas bo vodilo. Bolj ko zaznavate lastno telo, bolj se boste zavedali, kakšna je pravilna drža in takoj ko boste prebudili energije, boste začutili to še bolj izrazito. Eksperimentiranje in popravljanje drže, ko začnete s  QiGong vadbo, je obvezna stvar. Minilo bo več mesecev preden se boste naučili povsem sprostiti telo med samim stanjem. Igrati se boste morali z vsakim delom telesa, preden se ponovno ne naučite pravilne drže, ki ste jo poznali kot otrok, preden so vas življenje in slabe navade pripeljali do tega, da to pozabite.

Delite to stran z drugimi!Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone
0 Comments

Imate dodatno vprašanje glede člankov, urnika vadbe, vsebine ali pa želite le deliti svoje mnenje ali osebne izkušnje? Pustite na strani vaše sporočilo! (Da bo stran bolj interaktivna, je komentiranje zaželeno!)

Have your say!

Trgovina - Izdelki za zdravje Magnetni izdelki iz turmalinabakrena zapestnicaBrainwave avdio-terapijaturmalin nogavicemandala obesek in verizicanapihliva zračna opornicaakupresurni prstan iz napestnicagignong masažna metlicabakrene nogavice baner

Sledite nam tudi na Facebooku