Delite to stran z drugimi!Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Fibromialgija in Sindrom Kronične Utrujenosti

8 zdravilnih akupresurnih točk, ki odpravljajo sindrom kronične utrujenosti

  • Fibromialgija in Sindrom Kronične Utrujenosti sta bolezni, ki imata skupnih več kot 70% simptomov, zato so akupresurne točke v tem članku primerne tako za eno kot drugo bolezen.
  • Fibromialgija prizadane predvsem ženske v razmerju 8:1 ali 9:1 v primerjavi z moškimi.
  • To bolezen srečamo v večini držav, v vseh etničnih skupin in vseh vrstah podnebij.

fibromialgija

Simptomi vključujejo splošne bolečine, togost trupa, kolka in ramen. Mnogi pacienti se pritožujejo zaradi splošnih mišičnih bolečin in šibkosti. Spet drugi zaradi togosti vratu in ramen. Nekateri pacienti občutijo mišične bolečine že po blagi vadbi. Nekaj bolečine je pri fibromialgiji vedno prisotne. Tip bolečine se od pacienta do pacienta razlikuje, nekateri čutijo pekoč občutek, nekateri togost in spet drugi razbolelost ali zbadanje. Medtem ko se bolečine lahko začnejo na enem delu telesa (kot npr. v ramenih) se bolečina  s časom pogosto razširi čez celotno telo. Pacienti se pogosto pritožujejo nad bolečinami v sklepih in lahko občutijo, kot bi imeli sklepe zatečene; medtem ko preiskava sklepov ne pokaže ničesar neobičajnega. Togost je po navadi prisotna zjutraj, načeloma se izboljša čez dan, vendar pri nekaterih bolnikih traja ves dan. Nekateri občutijo odrevenelost nog in rok. Ljudi s fibromialgijo pogosto tudi bolj zebe. Pacienti poročajo o splošni utrujenosti ali izčrpanosti, slabosti in vrtoglavici. Pogoste so prisotne tudi težave s spanjem.

Simptomi se poslabšajo s stresom, anksioznostjo, operacijo, travmo, hladnim in vlažnim vremenom in prenaprezanjem. Pacienti se pogosto počutijo bolje v toplejših krajih, npr. ko grejo na počitnice.

Tradicionalna kitajska medicina o Fibromialgiji

Obstajajo štirje glavni vzorci, ki jih povezujemo s fibromialgijo v kitajski medicini, vendar lahko pacienti občutijo več teh vzorcev hkrati.

1. Stagnacija Qi-ja Jeter – anksioznost, čustvene motnje, glavoboli (vključno z migreno), pogosti napadi jeze, okorelost mišic v vratu in ramenih, nespečnost, težave zaspati, sindrom razdražljivega črevesja, so simptomi, ki so lahko posledica Stagnacije Qi-ja v Jetrih. Čustveni stres še posebej poslabša simptome.

2. Pomanjkanje Qi-ja in Krvi- še posebno pomanjkanje Qi-ja v vranici in pomanjkanje Krvi v Srcu in Jetrih. Simptomi vključujejo kronično utrujenost, izčrpanost, otopel glavobol, mišično šibkost, nespečnost, motnje sanj, jutranjo utrujenost, palpitacije in depresijo.

3. Stagnacija Qi-ja in zastoj Krvi – bolečine v celotnem telesu, pekoč občutek ali zbadajoče bolečine z mravljinčenjem v okončinah, glavoboli.

4. Pomanjkanje Ledvic (bodisi Jin ali Jang Qi-ja oz. pomanjkanje esence) Simptomi vključujejo impotenco, pomakanje libida za moške in neplodnost tako za moške kot za ženske. Drugi simptomi so: bolečine v križu, razdražljiv mehur, boleče menstruacije, sindrom nemirnih nog, vročinski oblivi in nočno znojenje.  

Akupresura za Fibromialgijo

Če želimo lajšati simptome fibromialgije je v prvi vrsti potrebno okrepiti imunski sistem. Po kitajski medicini je imunski sistem nadzorovan predvsem s stanjem Ledvic, Jeter, Pljuč in Vranice. Akupresurna rutina predstavljena v nadaljevanju članka je namenjena temu, da okrepi vse te organe, ponovno napolni telo z energijo in okrepi sposobnost obrambe pred stresom iz okolja in situacijskim stresom. S tem, ko okrepimo Ledvice, akupresura prebudi sposobnosti telesa za samoregeneracijo.

Vsaka od akupresurnih točk, ki je predstavljena spodaj je bila izbrana, da deluje na primarne simptome in stanja, kot tudi, da okrepi imunski sistem in obrambo telesa. Lu 1(Sproščanje) izboljša stanje Pljuč. B 23 in B 47 (Ocean vitalnosti) krepi spodnji predel hrbta, spodbuja delovanje Ledvic in veča vitalno energijo, ki kljubuje utrujenosti. CV 6 (Ocean Energija) v spodnjem predelu trebuha spodbuja optimalno delovanje notranjih organov. S pritiskanjem na akupresurno točko P 6 (Notranja vrata) odganjate slabost. Točka GB 20 (Vrata zavesti) pod zatiljem obnovi ravnovesje in preganja vrtoglavico. Točka (Tretje oko) med obema obrvema zbistri um in odganja zmedenost. GB 21 (Ramenski Vodnjak) na vrhu ramen lajša kronično napetost v ramenih in stres na splošno.

Vse zgoraj naštete točke skupaj s S 36 (Točka treh milj), Lv 3 (Večje Hitenje) in TW 5 (Zunanja Vrata) bodo napolnile telo z več energije, zbudile imunski sistem in omogočile notranjim organom, da delujejo na optimalnem nivoju. Za najboljše učinke je pomembno, da te točke stimulirate redno.

Akupresurne točke za Fibromialgijo in Sindrom Kronične Utrujenosti

Sproščanje (Lu 1 – Pljuča)Sproščanje (Lu 1 – Pljuča)

Lokacija: Na zunanjem delu prsnega koša, tri prste širine pod ključnico.

Pozitivni učinki: Lajša težko dihanje, utrujenost, zmedenost, napetost in zastoje v prsih, kašelj in astmo.

 

Ramenski Vodnjak (GB 21 – Žolčnik)Ramenski Vodnjak (GB 21 – Žolčnik)

Opozorilo: Nosečnice naj to točko pritiskajo le narahlo.

Lokacija: Na najvišjem delu ramenske mišice, eden do dva palca širine stran od vratu.

Pozitivni učinki: Zmanjšuje anksioznost, razdražljivost, utrujenost, napetost v rami. Izboljša slabo prekrvavitev, mrzle roke ali noge, živčnost in glavobol.

 

Notranja vrata (P 6 - Osrčnik)Notranja vrata (P 6 – Osrčnik)

Lokacija: Na sredini na notranji strani podlakti dva in pol prsta širine stran od gube zapestja.

Pozitivni učinki: Lajša prebavne motnje, slabost, nespečnost, živčnost, palpitacije in bolečine v zapestju.

 

TW 5Zunanja vrata (TW 5 – Trojni grelec)

Lokacija: Na vrhu podlakti med obema kostema v roki, dva in pol prsta širine nad gubo zapestja.

Pozitivni učinki: Blaži revmatizem, tendinitis, bolečine v zapestju in rami in povečuje odpornost proti prehladom in gripi.

 

Ocean vitalnosti (B 23 in B 24 - Mehur), Prednosti: Blaži akne, ekcem in modrice na telesu.Ocean vitalnosti (B 23 in B 24 – Mehur)

Pozor: Ne izvajajte močne akupresure na izbočenih diskih, nalomljenih ali zlomljenih kosteh. Če imate šibek hrbet bo nekaj minut statičnega in blagega pritiska, namesto močnega, delovalo zelo zdravilno. Posvetujte se s svojim zdravnikom, če imate kakršnokoli vprašanje ali če potrebujete zdravniški nasvet.

Lokacija: V spodnjem delu hrbta (med drugim in tretjim ledvenim vretencem), dva do štiri debeline prsta stran od hrbtenice v višini pasu.

Pozitivni učinki: Lajša veliko sindromov Kronične utrujenosti in fibromialgije, kot so: šibke mišice, huda utrujenost, razdražljivost, omotica in zmedenost.

LV3Večje Hitenje (LV3 – Jetra)

Lokacija: Na vrhu stopala, v dolini med palcem in drugim prstom na nogi.

Pozitivni učinki: Lajša omedlevico, omotico, utrujenost, zmedenost, glavobol, slabost in razdražljivost.

 

St 36Točka treh milj (St 36 – Želodec)

Lokacija: Štiri prste širine pod pogačico proti zunanji strani goleni.

Pozitivni učinki: Odpravlja utrujenost, omotico in splošno oslabelost ter krepi tonus mišic po celem telesu.

 

Ocean energije ( CV 6 – Konceptualni kanal)Ocean energije (CV 6 – Ren mai)

Lokacija: Dva do tri prsta širine tik pod popkom.

Pozitivni učinki: Lajša splošno oslabelost, hudo utrujenost, omotico in zmedenost, ki je posledica sindroma kronične utrujenosti in fibromialgije.

 

 

Akupresurna terapija:

Lezite ali se udobno usedite. Dokler stimulirate akupresurne točke se osredotočite na globoko dihanje. Globoko trebušno dihanje poveča cirkulacijo krvi v vsakem delu vašega telesa, odpravlja okorelost mišic in polni telo z vitalno energijo. Prve tri akupresurne točke sprostijo ramena in okrepijo imunski sistem.

1. Korak

Trdno pritisnite na točko Lu 1 (Sproščanje): Naredite pesti pred svojim prsnim košem, tako da palca gledata navzgor. Položite palca na zunanjo stran prsi in pritisnite na mišici, ki tečeta horizontalno pod ključnico. Poiščite vozel ali poiščite občutljivo mesto na prsnih mišicah. Pod tem vozlom se nahaja akupresurna točka Lu 1.  Medtem ko izvajate pritisk na Lu 1 na vsaki strani, sprostite svoj vrat. Ohranjajte pritisk, medtem ko globoko dihate eno minuto.

Lu 1 utrujenost Lu 1 Astma 2

2. Korak

Trdno pritisnete na točko GB 21 (Ramenski Vodnjak): Ukrivite prste in s sredincema zataknite za vrh ramenske mišice, kjer se po navadi nabira napetost. Zaprite oči in globoko dihajte: predstavljajte si, da zdravilna energija teče v vaša ramena.

Gb 21 b Gb 21 c

 3. Korak

Trdno pritisnite GB 20 (Vrata zavesti): Pritisnite palca pod zatilje v udrtino med obema vratnima mišicama, dva do tri palce narazen. Pritisk postopno povečajte, medtem ko glavo rahlo nagnete nazaj. Držite ti točki eno minuto.

žolčnik GB 20 Artritis 2

 4. Korak

Pritisnite P 6 (Notranja vrata) in TW 5 (Zunanja vrata):

Postavite svoj desni palec na notranjo stran levega zapestja, dva in pol prsta širine nad zapestno gubo. Postavite blazinice svojih prstov na zunanjo stran roke, točno za palcem na notranji strani. Trdno primite ti akupresurni točki za trideset sekund, nato zamenjate zapestja in držite še trideset sekund.

osrčnik 6 trojni grelec 5

 P 6 in TW 5

Naslednje akupresurne točke uporabite za krepitev imunskega sistema.

5. Korak

Masirajte B 23 in B 47 (Ocean vitalnosti): Najprej položite členke obeh rok na spodnji predel hrbta, tako da dlani gledajo na ven. Masirajte spodnji predel hrbta s svojimi členki, dokler ne občutite toplote. Masirajte eno minuto. Masaža mora biti tako intenzivna, da postanete zadihani. Ta stimulacija bo okrepila vaš imunski sitem.

B 23 in B 47 Hrbet bolećine v krizu

6. Korak

Masirajte St 36 (Točka treh milj): to je ena najbolj učinkovitih akupresurnih točk za boj proti bolečini in utrujenosti. To akupresurno točko boste našli štiri debeline prste pod pogačico. Položite peto desne noge nekaj placev širin pod pogačico in en palec širine stran od golenice. Če ste na pravem mestu, se bo mišica upognila, ko premaknete nogo gor in dol. Intenzivno masirate eno minuto, nato zamenjajte nogo.

St 36 St 36

7. Korak

Masirajte Lv 3 (Večje Hitenje) Položite peto desno pete na vrh levega stopala na vdolbini med kostjo palca in drugega nožnega prsta. Uporabite peto za masažo te izredno pomembne akupresurne točke Jeter. Masirajte trideset sekund in nato zamenjajte nogi.

jetra 3 jetra 3

8. Korak

Pritisnite GV 24.5 (Tretje oko) in CV 6 (Ocen energije) skupaj: Uporabite sredinec svoje desne roke in na rahlo pritisnete na akupresurno točko Tretje oko. Položite prste svoje leve roke med popek in sramno kostjo in trdno pritisnite na točko CV 6. Zaprite oči in globoko dihajte dve minute, medtem ko držite obe akupresurni točki.

tretje oko in cv 6 sidrom kronične utrujenosti

Viri:

Michael Reed (1990): Acupressure’s Potent Points: A Guide to Self-Care for Common Ailments

Jack Forem (1999): Healing with Pressure Point Therapy: Simple, Effective Techniques for Massaging Away More Than 100 Common Ailments

Slike: Program – Anatomy for Acupuncture

 Marko Preston.

 

Delite to stran z drugimi!Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone
0 Comments

Imate dodatno vprašanje glede člankov, urnika vadbe, vsebine ali pa želite le deliti svoje mnenje ali osebne izkušnje? Pustite na strani vaše sporočilo! (Da bo stran bolj interaktivna, je komentiranje zaželeno!)

Have your say!

Trgovina - Izdelki za zdravje Magnetni izdelki iz turmalinabakrena zapestnicaBrainwave avdio-terapijaturmalin nogavicemandala obesek in verizicanapihliva zračna opornicaakupresurni prstan iz napestnicagignong masažna metlicabakrene nogavice baner

Sledite nam tudi na Facebooku